Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Smilende ung kvinne, foto sort hvitt

Skatteetaten: Klart språk som bygger tillit – og tjenester folk får til

Kommunikasjon og klart språk

På Service- og tjenestekonferansen 2025 viste Skatteetaten hvordan målrettet arbeid med klarspråk er blitt en kultur – ikke et korrekturprosjekt. Med verktøy, forankring og hverdagsrutiner skal innbyggere og næringsliv «vite, finne, forstå og få til sjøl». Resultatet? Høyere tillit og enklere etterlevelse.

Ragnhild Jepsen i sin bispedrakt

Språk som nøkkel til trygghet: Biskopens råd til alle i førstelinjen

Kommunikasjon og klart språk

På Service- og tjenestekonferansen 2025 i Bergen 6. november minnet Bjørgvins biskop Ragnhild Jepsen om at ordene våre bærer makt. Med historier fra livets ytterkanter viste hun hvordan språk skaper nærhet, bygger tillit – og kan bli selve redskapet for trygghet i møtet mellom mennesker.

Mann utendørs

Bergen: Førstelinjen som hjertet i kommunen

Samfunns- og tjenesteutvikling

Service- og tjenestekonferansen 2025 åpnet med et tydelig budskap: Det er i møtet mellom mennesker at den offentlige tjenesten virkelig lever. I Bergen kommune handler førstelinje ikke bare om støtte og systemer – men om tillit, samarbeid og stolthet.

Ung kvinne med mellomblondt hår.

Et aldersvennlig samfunn er et godt samfunn for alle

Samfunns- og tjenesteutvikling

– Vi må bygge samfunn som fungerer på tvers av generasjoner, sa fungerende leder ved Senteret for et aldersvennlig Norge, Nina Myklebust, da hun rundet av konferansen.

Annonse

 

Annonse