- Episode 19: Fattigdommens språk - NAV i møte med fattige
- Episode 18: Hva betyr tillit? Om tillitsreformen og ny virksomhetsstrategi
- Episode 17: Livet i et skjema: Om språket i legeerklæringer
- Episode 16: Sosialhjelp som folk forstår
- Episode 15: Maktspråk! Livepodkast fra Arendalsuka
- Episode 14: Kan vi unngå misforståelser?
- Episode 13: Forstår arbeidsgiverne NAV?
- Episode 12: Den nye tolkeloven
- Episode 11: Tydelig, til stede og løsningsdyktig? Språk og verdier
- Episode 10: Ord som bygger broer. Om språk og sikkerhet.
- Episode 9: Kultur for godt språk
- Episode 8: På godt NAVsk julespesial
- Episode 7: Tommel opp for ungdomsspråk?
- Episode 6: Har NAV følelser?
- Episode 5: Skriver og snakker vi nok om muligheter?
- Episode 4: Vokser dagpenger på trær? Om vanskelige ord og uttrykk
- Episode 3: Digital dialog
- Episode 2: Klarspråk og juss
- Episode 1: Hvorfor er klart språk viktig i NAV
Hvem skriver vi for? Det åpenbare svaret er mottakeren/leseren, men i praksis kan det være andre i hjelpeapparatet som også skal tilfredsstilles.
Hvordan når vi fram med budskapet? Hvordan oppfatter mottakeren formuleringene? Hva er kjernen i budskapet, og hvordan er det plassert i teksten? Kommer det viktigste først? Er det detaljinformasjon f.eks. fra lovverket som kunne vært plassert i et vedlegg eller henvist til gjennom en lenke?
Lytt, lær og bli inspirert!