Tekst: Torbjørn Vinje


 

Mann med VR-briller
Deltakerne på kurset Konflikthåndtering fikk prøve VR-bilder i siste økt. Foto: Torbjørn Vinje

Meningsfylt mangfold

Årets store begivenhet for mange i offentlig sektor er over. Målet er hver gang å lage den beste konferansen noensinne, og mye tyder på at vi har klart det - denne gangen også.

Programmet har vært det mest omfattende i konferansens 26-årige historie, med ni spor på to dager, engasjerte og kunnskapsrike foredragsholdere og et lydhørt publikum. I tillegg har utstillerne bidratt til å skape en mer innholdsrik konferanse.

Det gjennomgående temaet var "menneskene rundt mennesket", som er alle i offentlig sektor som yter både godt innhold og god service, og som klarer å se hver innbygger, hver bruker, som kunde og enkeltindivid.

 

 

Reidun Sæther på scenen med mikrofon.
Reidun Sæther underholdt under festmiddagen. To dager etter var hun å se som

Superfornøyd

Alle er selvsagt ikke fornøyd med alt! Slik vil det alltid være. Og det er ikke bare det faglige deltakerne er opptatt av; mat, beliggenhet, hotellet og det sosiale betyr mye.

Vi vurderer hver eneste tilbakemelding seriøst. Her er et utvalg:

"Beste konferansen jeg har deltatt på! Godt med gode pauser slik at jeg fikk snakke med andre deltakere, god pausemat, veldig dyktige foredragsholdere. Ingen "dødpauser". Superfornøyd!"

"Det hadde vært hyggelig å kunne se litt annet enn hotell/forelesningssaler. Så plasseringen kan med hell legges litt mer urbant."

"Håper dere holder på at man er på samme spor hele tiden istedet for sånn som tidligere at man måtte flytte spor flere ganger om dagen. Denne løsningen dere hadde i år er helt genial."

"Fortsett med mulighet for variasjon i program og den gode logistikken med servering av mat og gode rom og stoler. Det er ikke nødvendig med band under middagen. Et underholdningsbidrag som et innslag er nok:-)"

"Fortsette med foredragsholdere som gir mye energi, mot og begeistring! Bedre underholdning/aktiviteter under middagen."

"....Det er etter min mening helt uproblematisk at det nytes alkohol i sosiale sammenhenger på konferansen, det bør bare være noe den enkelte betaler selv og aktivt velger å kjøpe."

"Er ikke helt fornøyd med maten, hadde en følelse av at det var masseproduksjon - dårlig smak."

"Var sykt digg å bli servert maten, håper det fortsetter til neste gang."

Nina Nakling tok forsamlingen med storm i avslutningsforedfaget. Foto: Terese Olstad Bjerke
Nina Nakling tok forsamlingen med storm i avslutningsforedfaget. Foto: Terese Olstad Bjerke

Fy fillern, så fine dager!

Konferansen er godt oppsummert i styreleder Terese Olstad Bjerkes post på LinkedIn:

"...Mennesker i offentlig sektor♥️. De som treffer menneskene og de mange utfordringene vi har i samfunnet. Ofte skikkelig komplekse situasjoner og liv. De er jeg takknemlig for å få lov til å møte og å få jobbe med.

Jeg er takknemlig for å få muligheten til å få lytte til så mange flinke fra scenen. Og ha samtaler om temaene etterpå.

Jeg er takknemlig for å få le når viktige budskap formidles gjennom humor og klokskap.

Og jeg er takknemlig for fantastisk musikk og underholdning underveis🎶🎵.

Store utfordringer løses av mennesker for mennesker, gjennom samarbeid, relasjoner, klokskap, optimisme og engasjement - og litt andre verktøy..

🙌🏻 Tusen takk for dagene sammen, alle sammen.

Neste år håper jeg på å se både nye og kjente i Stavanger."

Stuntreporterne slo til i pausene

Våre stuntreportere fra styret i Forum for offentlig service intervjuet deltakere i pausene. Her er et lite utdrag:

 


 

Fornøyde deltakere: 85 % gir en score på fem eller seks!

Tallenes tale er tydelig etter at 134 deltakere har svart på evalueringen. Vi har også fått mange nyttige tilbakemeldinger til å lage en enda bedre konferanse neste gang.

 

STK2023-evaluering134-totalt1000x650.png


 

Service- og tjenestekonferansen 2024

Neste års konferanse blir 30.10-01.11 på Clarion Hotel Energy i Stavanger.