I dagens episode av Kundeservicepodden har programleder Bjarte Lyssand besøk av Chief Customer Officer hos Talkmore, Thomas Holtlien Hagen.

Han forteller om deres nye chatbot-pilot som bruker generativ AI. Den er trent med vektede instrukser i stedet for komplekse og lange dialogtrær, noe som er enkelt og effektivt.


Annonse:

Bjarte og Steinar kommer til Service- og tjenestekonferansen 2024

Steinar_og_Bjarte_annonse1000.jpeg


 

Alle gode ting er tre

Dette er tredje gangen Talkmore kjører i gang en chatbot pilot.

– Første gang vi testet var i 2019, og så på nytt for et par år siden. Men vi så at å bygge en chatbot og vedlikeholde den er veldig ressurskrevende og vanskelig å få til på en god måte, forklarer Holtlien Hagen.

Les mer.

Kilde: kundeserviceavisen.no

  • I år får KI-agentene lov til å forbedre seg selv. Kapasiteten til chatbotene kan i løpet av året gjøre et enda mye større hopp enn ventet. Maskinene skal nemlig begynne å styre seg selv, skriver teknologijournalist i Aftenposten Per Kristian Bjørkeng, 08.04.24 (artikkelen er bak betalingsmur).