Tilfredsheten har vært stabil over flere år, og årets resultater er på samme nivå som i fjor. 76 prosent av personbrukerne svarte at de er fornøyde med NAV, 81 prosent opplever at de blir møtt med respekt og 71 prosent svarer at de har tillit til NAV.

Mellommenneskelige forhold skårer høyest. 90 prosent synes veilederen deres møter dem på en hyggelig måte, og nesten like mange (88 %) er enig i at veilederen «stoler på at det jeg sier og informerer om, er sant».

Tre av fire synes NAV-ansatte er flinke i jobben sin og at rettighetene deres blir ivaretatt. Like mange er fornøyde med søknadsprosessen.

– Jeg er glad for at de aller fleste har gode erfaringer med NAV. Det er også positivt at det har vært en liten økning i andelen som mener det er enkelt å komme i kontakt med oss når de har behov for det, sier arbeids- og velferdsdirektør Hans Christian Holte.

Les mer.

Kilde: nav.no