Nav kontaktsenter håndterer 4–5 millioner brukermøter årlig, og har i over fem år satset systematisk på kunnskapsutvikling og opplæring i aktiv lytting og empatisk kommunikasjon.

 

Det gir resultater. Denne måten å møte folk på, gjorde at de vant KSIndeks kundeservicepris «Årets prestasjon» i koronaåret 2021. I de første månedene av pandemien hadde kontaktsentrene fordobling av pågangen.

 

Og nå er de altså nominert igjen, denne gang i klassen offentlig sektor, sammen med Skatteetaten og Sykehuspartner. I begrunnelsen for nominasjonen til kundeserviceprisen legger KSIndeks vekt på hvordan medarbeiderne i kontaktsenteret gir brukerne en opplevelse av å bli sett og hørt.

 

Les mer.

 

Kilde: nav.no


Annonse:

Service- og tjenestekonferansen 2025: Spor D, 07.11 - Følelser i en digital førstelinje

Ida Bring Løberg annonse.jpeg