Tekst: Torbjørn Vinje, daglig leder, Forum for offentlig service


 

– Eg hadde ein draum om ein stad med leik, latter, mat og kultur – for liten og stor, heile året, sa Nybø. – Då eg fekk jobben i 2015, låg potensialet der. Vi måtte berre løyse det ut.

 

Frå bane til destinasjon

Det strategiske grepet kom tidleg: merkevara skifta frå Fløibanen (transport) til Fløyen (stad). Selskapet kjøpte både restauranthuset og sjølve traseen, og fekk dermed råde over opningstidene (frå 07.30 til 24.00) og heile opplevinga. Parallelt voks organisasjonen frå 65 til rundt 250 tilsette i høgsesong, med stor vekt på studentar, mangfald og systematisk opplæring.

 

– Vi har 137 nasjonalitetar blant gjestene – og eit tosifra tal nasjonalitetar blant dei tilsette. Då må du jobbe med språk, kultur og forventningar kvar einaste dag.

 

Universell utforming har vore rettesnor i alle investeringar: frå heis og fellestoalett i det totalrenoverte restauranthuset til gratis varmestove ved Skomakerdiket. Fløyen har ISO-sertifisert drift, og byggjer kultur internt med faste onboarding-løp og ei felles kommunikasjonsplattform (Monotree) for skift, kurs og mikro-læring.

 

Gratis opplevingar, ekte fellesskap

For Fløyen er bane-billetten middel, ikkje mål. Inntektene gjer det mogleg å lage lågt­terskel og gratis aktivitetar: natursti med premie, adventstenning, hengekøyefestival, motbakkeløp i lag med Kirkens Bymisjon – og til og med påske-klekkeri for bybarn. Nokre forsøk funkar ikkje (Skravlekopp blei misforstått), men prinsippet står: prøv – lær – juster.

 

– Vi prøver – og går det ikkje, prøver vi noko nytt, sa ho. – Det som alltid verkar, er møtet mellom menneske. Smil, augekontakt og «hei» er det folk hugsar, det er den beste suveniren å ta med seg.

 

Fløyen løftar òg fram dei som står litt på sida av arbeidslivet: dugnadsgjengar i blå uniform, samarbeid med attføringsbedrifta Signo Dokken og rekruttering av døve medarbeidarar i servering. Stamgjestane har namn og rytme i kvardagen – og blir ein del av vertskapet.

 

– Vi skal vere profesjonelle og varme, for gjest og medarbeidar. CV er fint, men tilhøyrsle er viktigare.

 


Tal som betyr noko

  • 1,5 → 2,4 millionar årlege besøk (2015–2024).

  • 00:20 → 01:23 i gjennomsnittleg opphaldstid per gjest.

  • 65 → ~250 tilsette i sesong, breitt samansett.

  • 471 aksjonærar; omsetning 250 mill. (2024) og kurs mot ~300 mill. i år.

  • 75 000 gjester i den nyrenoverte Fløyen-restauranten første året.
     

Læringspunkt

  • Bygg stad, ikkje berre produkt: eig heile reisa – frå transport til oppleving – og styr opning, flyt og opphald.

  • Gjer inkluderande val lønsame: universell utforming, lange opningstider og gratis aktivitetar aukar både opphaldstid og breidda i publikum.

  • Tren vertskap som eit fag: onboarding, mikro­kurs, felles plattform og tydelege standardar (hei, augekontakt, uniform, orden).

  • Test raskt, lær høgt: våg å feile offentleg; det som ikkje flyg, gir innsikt til neste versjon.

  • Rekruttér for mangfald – støtt for meistring: kombiner hjarte (attføring, dugnad, stamgjestar) og struktur (plan, rolle, leiing).

  • Lat lokalt publikum vere motor: tenk «bergenseren først» – då trivst turisten òg.


 

– Billetten er berre vegen opp; det du tek med deg ned, er fellesskap, smil og kjensla av å høyre til, avslutta Anita Nybø.

 

 

Anita Nybø, administrerende direktør for Fløyen, holdt foredrag i plenum 07.11. på Service- og tjenestekonferansen 2025.

Presentasjon i pdf