Trenger vi publikumsmottakene?

Da publikumsmottakene til Skatteetaten stengte ned under koronapandemien, var det 59 prosent av brukerne som var vant til å få hjelp der som ikke tok kontakt i andre kanaler. 

Skatteetaten har samlet erfaringene i en analyse som konkluderer med at publikumsmottakene har en viktig rolle i framtiden.

Datahjelp for vettskremte

Indre Østfold kommune tilbyr gratis datahjelp på innbyggertorg og bibliotekene. De har kalt tilbudet Datahjelp for vettskremte for å ufarliggjøre tilbudet og formidle til innbyggerne at dette er et tilbud for alle.


 

Ressurser

Lenker til flere ressurser om digital inkludering:

  • Digihjelpen.no: Tips og råd om hvordan organisere et veiledningstilbud og eksempler fra kommunene. Meld dere også gjerne inn i Digihjelpens Facebook-gruppe som er laget for å dele erfaringer, ressurser, utfordringer i arbeidet og suksesshistorier med hverandre. Vi vil legge ut informasjon og datoer for nye Digihjelpen-webinarer fortløpende på digihjelpen.no og i Facebook-gruppen.
  • Digidel.no: Et nettsted med ressurser for deg som driver kurs og opplæring i grunnleggende digitale ferdigheter
  • Film Med litt hjelp kan flere delta

Ta gjerne kontakt på digihjelpen@ks.no

Nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrev fra Forum for offentlig service.