Kundesentriske organisasjoner bruker relativt sett mer tid på å designe prosesser, og mindre tid på å bli bedre på å tilfredsstille misfornøyde kunder. De beste vier oppmerksomheten sin til å eliminere det som i utgangspunktet gjør kundene misfornøyde.

Feil vil selvfølgelig skje, og prosessene du bruker for å løse disse problemene er avgjørende. Effektiv klageløsning vil alltid være en del av en CX-portefølje (1). Men det burde ikke være hovedfokuset. Hva er hovedutfordringen?

Les mer.

Kilde: kundeserviceavisen.no

(1) Hva er en CX-portefølje

En CX-portefølje (CX står for "customer experience") er en samling av produkter, tjenester og løsninger som er rettet mot å forbedre kundeopplevelsen. En CX-portefølje kan omfatte en rekke ulike elementer, som for eksempel verktøy for kundeservice, verktøy for å samle inn og analysere kundetilbakemeldinger, løsninger for å forbedre nettstedet eller appen til en bedrift, og mye mer. Målet med en CX-portefølje er å gjøre det enklere for kundene å kommunisere med bedriften, å håndtere eventuelle problemer og å få den best mulige opplevelsen når de bruker produktene og tjenestene til bedriften.

Kilde: chat.openai.com