Hvordan ser du for deg at kunstig intelligens vil påvirke kommunikasjonsfaget og jobbene våre fremover?

–Tenk så mye gøy vi kan gjøre med KI, svarer Siv i intervjuet med Kommunikasjonsforeningen. – Det kan gi oss et spark bak eller en kickstart når hjernen er tom og kreativiteten ikke blomstrer. Det kan være en sparringspartner for kommunikasjonsfolk som ikke har andre kolleger rundt seg. Men viktigst av alt er at det kan gi oss mer tid til å være rådgivere og støttespillere for virksomheten, i stedet for innholdsprodusenter.

Hva kan kommunikasjonsfolk gjøre for å styrke tilliten til egen bransje?

– For det første må vi evne å forklare hva vi jobber med på en enkel og folkelig måte. Så må bli bedre til å vise internt hvordan vi bidrar til at virksomheten når forretningsmålene. Og så må vi faktisk huske at jobben vår er et serviceyrke og at vi skal yte service til journalistene. By på deg selv, vis respekt og nysgjerrighet, og kommuniser åpent og ærlig – også der det er vanskelig. 

Les mer.

Kilde: kommunikasjon.no


Annonse:

Noen ganger må vi finne fram roperten!

Mina Gerhardsen1000x650, Ilja C. Hendel.jpg

Når skal du snakke med innestemme og når bør du finne fram roperten? I saker som treffer hjertet, er det ikke alltid så lett å vite hva som virker best, men noen saker er så viktige at det er nødvendig med ropert.

Mina Gerhardsen er generalsekretær for Nasjonalforeningen for folkehelsen. Felles for mye av det Mina har drevet med er engasjementet for forebygging, og interessen for god kommunikasjon.

Hør hva Mina brenner for, og hva hun gjør for å nå fram med budskapet i en stri strøm av informasjon, på Service- og tjenestekonferansen 2023, 19. oktober, X Meeting Point - midt mellom Oslo og Gardermoen.

#MenneskeneRundtMennesket

9000 kommunikasjonsmedarbeidere!

Heidi Lippestad er kommunikasjonssjef i Lillestrøm kommune, og har et hårete mål om å ha 9000 kommunikasjonsmedarbeidere.

Hør mer om hvorfor, og hvordan hun skal klare det, på Service- og tjenestekonferansen 2023, 19. oktober, X Meeting Point - midt mellom Oslo og Gardermoen.

#MenneskeneRundtMennesket

 

Hva er empatisk kommunikasjon, og hvordan kan det brukes?


- Vi har endret mye på hvordan vi lytter i våre brukermøter, sier Kjetil Fosse, fagkoordinator på NAV Kontaktsenter.

Kjetil bidrar på spor C: Klart språk og kommunikasjon, på Service- og tjenestekonferansen 2023, 19. oktober, X Meeting Point - midt mellom Oslo og Gardermoen.

#MenneskeneRundtMennesket