Presentasjoner

Torsdag 30. Oktober

Service og tjenester for en ny tid
v/Jan Tore Sanner, statsråd, Kommunal- og moderniseringsdepartementet

Kommunen 3.0 kommer til deg
v/Lisbeth Binderup, kommunaldirektør, Skanderborg kommune

Elektronisk selvbetjening - fremskritt eller selvskudd?
v/ Dag Wiese Schartum, professor i jus, Universitetet i Oslo

Parallelle sesjoner:

Organisering og tjenesteutvikling

Førstelinje for en ny tid - tjenestedesign og brukerinvolvering
v/Kaja Mistvær Kistorp, Design for offentlige Tjenester, Arkitektur og designhøgskolen i Oslo

Skal nytenke tjenester! (presentasjoner)
Skal nytenke tjenester! (video) (boliger for velferd)

v/Monica Fossnes Petersson, direktør, Norsk design- og arkitektursenter
v/Judith Gloppen, rådgiver, Norsk design- og arkitektursenter
v/Stine Lien, seniorrådgiver, Husbanken region øst

Sosialt og digitalt fortalt

Hvordan lykkes med Facebook?
v/Ingvild Moen, rådgiver sosiale medier, Resonate AS

Kanalstrategi og kanalvalg
v/John Andrew Firing, virksomhetsleder fellesfunksjoner, Askim kommune, Styreleder FOS
v/Espen Sunde, kanalsjef, arbeids- og velferdsdirektoratet/NAV, styremedlem FOS

Klart språk og klare møter

Klart det kan bli klart i kommunen!
v/Ingrid Trømborg, kommunikasjons- og servicesjef, Fredrikstad kommune
v/Morten Nilsen, rådgiver, enhet kommunikasjon og service, Sarpsborg kommune

Hvordan takle de "vanskelige" kundene? (ikke tilgjengelig)
v/Live Bressendorf Lindseth, kommunikasjonsrådgiver, Kondor AS

Fredag 31. Oktober

NAV 3.0 - gode brukeropplevelser er målet!
v/Sigrun Vågeng, leder av NAV-utvalget, direktør, Statens institutt for forbruksforskning

Oslo kommune: spør brukerne!
v/Trine Lind, prosjektleder for fellesfunksjonalitet, Byrådsavdelingen for finans, Oslo kommune
v/Andre Myrbråten, kommunikasjonsansvarlig byrådslederens kontor, Oslo kommune

Alle må med!
v/Malin Rygg, leder, tilsyn universell utforming av IKT, Difi

På vei mot førstelinjen 3.0 - hva gjør de beste i praksis?
v/Ellen Hymer Gillebo, leder, Servicetorget, Asker kommune

Presentasjoner som er tilgjengelig er publisert etter samtykke fra foredragsholder. Siden vil bli fortløpende oppdatert.

Opptak

Er det noe du ønsker å se om igjen, var du på en annen sesjon eller var du ikke tilstede på konferansen? Nå har du sjansen til å se det du ønsker (bortsett fra de to parallelle Sosialt og digitalt fortalt, og Klart språk og klare møter): http://Servicekonferansen.Aventia.no

Opptakene er tilgjengelig i 6 mnd.