Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Falle utenfor
Forbrukerrådet har gjennomført en undersøkelse som viser at nesten fire av ti har hatt store problemer med å bestille eller betale for varer og tjenester minst en gang i 2021.
  Funnene bekrefter tidligere undersøkelser som viser at digitalt utenforskap er en stor samfunnsutfordring både i privat og offentlig sekor.

Svigermors nettbank
Skuespiller Johannes Joner har fått en del oppmerksomhet i sin to år lange kamp for å bistå svigermoren med bruk av nettbank
  Les Gry Nergårds blogginnlegg som en kommentar til dette. Hun er direktør for forbrukerpolitiske spørsmål i Finans Norge. Hun skriver blant annet: «Bankene har som eneste næring i Norge erkjent offentlig at ikke alle er, kan eller vil bli, eller ikke minst; vil forbli digitale. Dette har resultert i en bransjenorm som alle bankene har sluttet seg til, som klart og tydelig sier banken skal ha de viktigste tjenestene analogt tilgjengelig for kundene.» 
  Denne erkjennelsen er viktig. Når får vi en bransjenorm for digital inkludering i offentlig sektor?

Internkommunikasjon på alvor
God internkommunikasjon er viktig med tanke på kulturbygging, fellesskap og trivsel, men området blir ofte nedprioritert av lederne.
  Gudrun Kathle Lægreid, spesialist på internkommunikasjon, og Margrethe Falch, seksjonsleder i Forsvarsbygg, deler sine erfaringer, tips og utfordringer i en podkast fra Kommunikasjonsforeningen.

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender


 

Mange faller utenfor viktige markeder

 

Johannes Joners svigermors nettbank

 

Kommunikasjonspodden: Hva er god internkommunikasjon og hvorfor er dette viktig?

 

Konflikter med overordnede øker risikoen for sykefravær

 

Slik samlet de seg rundt sykefraværsarbeidet

 

Selvbestemmelse i praksis – unngå fellene og få selvgående medarbeidere

 

Kampen om fremtidens arbeidsplass

 

Den "nye" digitale angrepsflaten i helsesektoren

 

Blir det nå mer kunstig intelligens i norsk helsevesen?

 

132,5 mill. kroner til nye digitaliseringstiltak

 

Kurs, konferanser  og nettseminar

Personverndagen 2023: Neste generasjons personvern

 

Hvilke byggesaker kan du håndtere i førstelinjen?

 

Effekter av klart språk

 

Hvordan håndtere konflikter i førstelinjen?

 

Hvordan bygge en servicekultur?

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no