Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Empatisk kommunikasjon
Den 2. mars byr vi på digitalt lunsjtreff . - Gjennom empatisk kommunikasjon har vi endret mye på hvordan vi lytter i våre brukermøter, sier Kjetil Fosse, som jobber som fagkoordinator på samtaleteknikk i NAV Kontaktsenter.
  Alle kommuniserer, så dette er aktuelt for ALLE.

Langsiktig hjelp
Hva gjør den enkelte og samfunnet for å hjelpe de som kommer skeivt ut? Og hvor går grensen mellom jobb og privatliv, når man brenner for det man gjør?
  Dette er temaet for 2. episode av NAVs nye podkastserie Holtes halve. Utfordringene belyses på en god måte gjennom en åpenhjertig samtale. Ofte er det helt nødvendig med langsiktighet, sterk involvering og en eller noen få faste personer for å lykkes. Hvordan kan vi rigge hjelpeapparatet på en slik måte?

Veldedighet i velferdsstaten
FAFO-rapporten har vært en snakkis siste uke. Det er åpenbart at velferdsstaten ikke strekker til i alle sammenhenbger.

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender


 

Digitalt lunsjtreff 02.03: Hva er empatisk kommunikasjon, og hvordan kan det brukes?

 

Podkasten Holtes halve: Filmen Krigere - de utenfor

 

Fafo: Velferdsstaten Norge strekker ikke til

 

– Kundeservice er hjertet i Sbanken

 

Pølser & personvernpolitikk: Fremtidens forvaltning

 

Ber regjeringen sikre forbrukernes personvern

 

Helsetjenesten bør rane bankene for innovasjonsmetodene deres

 

Bedre stat-prisen for 2023 til DigiUng

 

Vil kunstig intelligens stjele kommunikatørens jobb?

 

9 tips for å lede et team med ulike personligheter

 

Morgendagens arbeidsstokk

 

Digitalt lunsjtreff 02.03. kl. 11:00-12:00: Hva er empatisk kommunikasjon, og hvordan kan det brukes?

 

Kommunikasjonsdagen 2023

 

Kommunik: Vårsamling

 

Hvilke byggesaker kan du håndtere i førstelinjen?

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no