Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service
God tirsdag!
Dette er det første av tre nyhetsbrev med artikler fra Digitaliseringskonferansen 2026.
I denne første delen løfter vi blikket: Hvor står det digitale offentlige Norge nå? Hva sier konferansen om retningen for kunstig intelligens, digitalisering, samordning og tillit i offentlig sektor? Og hva må til for at ny teknologi faktisk skal gi bedre og mer sammenhengende tjenester for innbyggerne?
Vi starter med en samlet analyse etter 30 publiserte artikler fra konferansen. Deretter følger de første ti artiklene, som setter scenen for resten av serien: politisk retning, KI-adopsjon, tempo, geopolitikk, tillit, kapital, datasentre, forskning og demokrati.
Vennlig hilsen
Torbjørn Vinje
daglig leder
Nyhetsbrevsarkiv
FOS-arrangementskalender
|