Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Bærekraftig utvikling
Tre artikler berører bærekraftsmålene på hver sin måte.
  Det finnes nok av eksempler på at digitalisering kan ha negative konsekvenser – innen alle de tre bærekraftdimensjonene, skriver Leif Skiftenes Flak ved Universitetet i Agder og medforfatterne. 
  I Innadvendt bærekraft, hva er poenget med det? skriver Camilla Elise Berg, daglig leder i Awake, at vi må begynne med oss selv hvis vi skal få en mer bærekraftig verden. The Inner Development Goals er anerkjent av Europaparlamentet som et viktig rammeverk for å nå FNs bærekraftsmål innen 2030.
  – Lag en god opplevelse for kunden i alle ledd, sier Nina Gade Tenvik fra Kampanje. Det er ikke så overraskende, men hun sier også: – Bærekraft er essensielt. Jeg mener at det er ingen merkevarer som vil overleve dersom en ikke har med seg dette aspektet.

Kunstig intelligens
Offentleg sektor er aktiv brukar av kunstig intelligens, skriver regjeringen i en pressemelding. Den gir også en oversikt over alle pågående prosjekter.
  Vi skjønner ikke rekkevidden av kunstig intelligens, skriver NHH-professor Bram Timmermans og medforfattere i en DN-kronikk.
  Allerede på torsdag har du mulighet for å være med på ett nettseminar i regi av Datatilsynet: Kunstig intelligens er klar for offentlig sektor, men er sektoren klar?

Teknologi i helsesektoren
Vi har med en artikkel om bruk av avansert teknologi innen helsesektoren også: Her behandles pasienten på sykehuset, men er samtidig milevis unna.
  Mengden e-konsultasjoner vil øke i årene framover: Eldre setter pris på å kunne sende meldinger rett til legen

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender

På tide å sette digitalt samfunnsansvar på agendaen

 

Innadvendt bærekraft, hva er poenget med det?

 

– Lag en god opplevelse for kunden i alle ledd

 

Offentleg sektor er aktiv brukar av kunstig intelligens

 

Vi skjønner ikke rekkevidden av kunstig intelligens

 

Her behandles pasienten på sykehuset, men er samtidig milevis unna

 

Eldre setter pris på å kunne sende meldinger rett til legen

 

Er norsk arbeidsliv forberedt?

 

Rælingen får ungdomskontakter

 

NAV: Opplæring, forebygging og oppfølging skal bidra til en tryggere arbeidshverdag


 

Arrangementer 

Kunstig intelligens er klar for offentlig sektor, men er sektoren klar?

 

Klart språk 2023: Krafta i klart språk

 

Hvilke byggesaker kan du håndtere i førstelinjen?

 

Hvordan håndtere konflikter i førstelinjen?

 

Hvordan bygge en servicekultur?

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no