Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Hvordan bli best på kundeservice?
I ukens podkast har jeg en samtale med Sarita Lavik, som jobber som kundekonsulent på Innbyggerservice i Bergen kommune. Hun har vært med på å jobbe fram en felles servicestandard for hele kommunen, og har mange nyttige erfaringer og synspunkter.
  Hun sier blant annet: - Det er en gullgruve av informasjon som vi sitter på vi som er i førstelinjen, og snakker med innbyggerne våre. Vi vet hva de trenger og hva de får til.
  Og om digitalisering: - Når NAV sier at nå er det digitalt, nå klarer de seg selv.... Vi fikk 50 % flere inn til oss på Innbyggerservice som trengte hjelp til å søke NAV-tjenester. Det er ikke slik at alle blir digitale selv om vi får kjempegode nettsider og selvbetjente løsninger...
 
I morgen kjører vi for første gang kurset Hvordan bygge opp en servicekultur? Alle i organisasjonen er i målgruppen. Du kan melde deg på inntil kl. 15:00 i dag, eller satse på neste kurs 04.05.

Digital inkludering
Staten og KS har samarbeidet om Digihjelpen siden 2017. Nå forlenges avtalen for fire nye år. Det er meget fornuftig, og arbeidet med å løfte flere inn i det digitale fellesskapet bør intensiveres ytterligere.

Den 07.04 inviterer vi til Postpandemisk lunsjtreff: Hvordan arbeide for digital inkludering? Det er gratis og åpent for alle

Tre nøtter til NAV
Regjeringen har pekt ut NAV til å gå i bresjen når tillitsreformen skal realiseres, skriver Hans Christian Holte, NAV-direktør. NAV har flere større utfordringer der det å bygge tillit må være en del av løsningen. Avslutningsvis: ...bevege oss fra å styre på det som kan telles, til å styre på det som teller


Flere artikler denne uken:

Tre mest leste i forrige nyhetsbrev:


Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder

Ukens podkast: Hvordan bli best på kundeservice!

 

Fortsetter samarbeid om digital inkludering

 

Tre nøtter til NAV

 

Den nye tolkeloven bedrer rettssikkerhet og kommunikasjon

 

Oslo-løft for mental helse: – Den største satsingen i en norsk kommune noensinne

 

Kunnskap når krisen rammer

 

Når er stress bra for oss – og når bør varselsklokkene ringe?

 

23.03: Hvordan bygge en servicekultur? Frist: 22.03 kl 15:00!

 

Byggesak for førstelinjen

 

Postpandemisk lunsjtreff: Hvordan arbeide for digital inkludering?

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no