Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service
God tirsdag!
Dagligvarebransjen er en av Norges viktigste inkluderingsarenaer, ifølge Reitan Retail-sjef Ole Robert Reitan. Mangfold og sosialt ansvar har vært en del av butikkdriften helt siden barndommen på Byåsen.
– Vi ønsker et samfunn som er inkluderende og raust. Da må vi være det selv, sier han.
Reitan deler sterke historier, tydelige prinsipper – og noen klare råd til Nav-direktør Hans Christian Holte.
Kundetelefonen er blitt en sjeldenhet – og savnet er stort.
I en tid der chatbotene dominerer og FAQ-sider skjuler kontaktinformasjonen, spør Manuela Hofer:
Når ble det akseptabelt å gjemme seg bak digitale skjemaer og kalle det service? Hun etterlyser det mange av oss lengter etter – et menneske i den andre enden av linja.
I et nyansert svar på kronikken Servicen som forsvant minner Bjarte Lyssand oss på at kundene er mangfoldige – og forventer både god digital selvbetjening og menneskelig kontakt når det trengs.
– Ja takk, begge deler, sier folk flest. Men da må teknologien fungere – og menneskene fortsatt være tilgjengelige.
Ingve Borgen er ikke-binær og jobber for økt forståelse av hva det vil si å være trans.
Hen deler egne erfaringer med diskriminering, misforståelser og hat – men også med aksept og støtte.
– Nav skal gi muligheter til alle, ikke bare de som følger samfunnets normer for kjønn, sier Borgen.
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!
Vennlig hilsen
Torbjørn Vinje
daglig leder
Nyhetsbrevsarkiv
FOS-arrangementskalender
|