Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Vanskelige samtaler
Mange som arbeider i en førstelinje vil kjenne seg igjen i artikkelen Hvordan takle den vanskelige samtalen? Den handler mye om telefoni, selv om det kan være mange fysiske møter som også oppleves som vanskelige. Men det er flere som tørr å lufte sinne og frustrasjon når de slipper å se mottakeren inn i øynene. Noe av filteret blir borte.
  Du er kanskje en av mange som kvier deg for telefonvaktene? Kanskje du har blitt sittende igjen med en dårlig følelse litt for mange ganger? Les om hva du og teamet ditt kan gjøre for å forbedre situasjonen.

Lederstil
Er sjefens lederstil bra for helsa? Ja, det kan den være i følge en studie ved BI. Les om hva slags lederstil som er mest helsebringende.

Skrive for ørene
I en tale ønsker du å nå fram til lytterne slik at de er med deg hele veien. Les rådene fra en profesjonell taleskriver i artikkelen Kunsten å skrive for folks ører.

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender


 

Hvordan takle den vanskelige samtalen?

 

Er sjefens lederstil bra for helsa?

 

Kunsten å skrive for folks ører

 

Ledelse og dens emosjonelle kraft

 

Vanskeligere å være kreativ sammen

 

Frivillighet som springbrett inn i jobb

 

Fra syndebukker til selvdigitalisering

 

Du trenger at vi samarbeider bedre

 

Nudging kan være en dult i riktig retning, men kan også misbrukes

 

På godt NAVsk: Fattigdommens språk - NAV i møte med fattige


 

 

Kurs og konferanser 

Hvilke byggesaker kan du håndtere i førstelinjen?

 

Effekter av klart språk

 

Hvordan håndtere konflikter i førstelinjen?

 

Hvordan bygge en servicekultur?

 

Kommunikasjonsdagen 2023

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no