Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag og godt nytt år!

I julen har de fleste av oss vært sosiale, og sannsynligvis mer enn vanlig. Det er jo nettopp noe av kjernen i julen, der spesielt ulike familierelasjoner skal dyrkes. Forventningene er ofte høye, men det er ikke alltid de blir innfridd. Det handler mye om kommunikasjon, og det passer godt å starte det nye året med artikler som behandler temaet med ulike vinklinger.
  Kanskje 2023 blir året der du endelig når gjennom hos tante Inga, får en god artikkel etter praten med journalist Einar og endelig klarer å håndtere den supervanskelige Geir Ove som stadig ringer kundeservice om bagateller.

Mediehåndtering
I artikkelen Når journalisten ringer får du nyttige tips i mediehåndtering fra Lise Klaveness, president i Norges fotballforbund, og Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.

Ødeleggende kommunikasjonsmønstre
Kommunikasjonsproblemer kommer høyt på listen over utfordringer, både i ledergrupper og hos par som sliter. Temaet er like aktuelt i styrerommet som på soverommet. De fleste vil kjenne igjen situasjoner i artikkelen Hvordan gjenkjenne og håndtere de seks mest ødeleggende kommunikasjonsmønstre. Men enda viktigere er gode råd for å bryte fastlåste mønstre.

Kundesenteret er navet
Eplehuset i Trondheim vant kundeserviceprisen i sin klasse i 2021. - Kundesenteret bør være navet i bedriften, sier Stein Ihle Pedersen, leder for senteret. - Vi kommuniserer med alle kundene på tvers av våre forretningsområder. Jeg mener det er den naturlige posisjonen et kundesenter bør ha for å operere så effektivt som mulig.

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender


 

Når journalisten ringer

 

Hvordan gjenkjenne og håndtere de seks mest ødeleggende kommunikasjonsmønstrene

 

Eplehuset: – Kundesenteret bør være navet i bedriften

 

Året da kunstig intelligens for alvor begynte å tegne, kode og skrive dikt

 

På tide med en alvorsprat om kunstig intelligens

 

Forskning knyttet til endring av praksis i organisasjoner

 

Felles sikkerhet i forvaltningen

 

I 2023 styrkes dine digitale forbrukerrettigheter

 

Seniorressursen i arbeidslivet på menyen


 

 Kurs og konferanser

Planar og tiltak for eit aldrande samfunn

 

Hvilke byggesaker kan du håndtere i førstelinjen?

 

Effekter av klart språk

 

Hvordan håndtere konflikter i førstelinjen?

 

Hvordan bygge en servicekultur?

 

Gi innspill til Service- og tjenestekonferansen 2023: #LikeverdigeTjenester

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no