Inkluderende ledelse
Gjennom konkrete grep kan vi gjøre inkludering til en praksis, ikke bare et løfte, skriver Anthony Giannoumis. Hans fire tips er overkommelig å gjennomføre for å skape et enda mer inkluderende samfunn.
Podcast om KI
Den nye podkastserien fra Digital Norway berører mange forhold, som f.eks. fare for diskriminerende utslag ved bruk av KI.
– I dag snakker alle om kunstig intelligens, som er blitt et slags buzzord for vår tid, men fremdeles er det veldig få som forstår hva det faktisk er. Så mens vi ser denne massive økningen i bruken av såkalt kunstig intelligente systemer som ChatGPT, har vi fortsatt veldig liten bevissthet om hva dette er – og hva det ikke er, sier Christina J. Colclough.
Chatbot med ChatGPT
Chatbots er en kilde til irritasjon for mange; i stedet for et menneske møter vi en svarrobot i den andre enden av samtalen, som ikke klarer å svare i nærheten av det du lurte på.
Det er ufattelig ressurskrevende å utvikle en god chatbot, som kan svare på alt mellom himmel og jord. For mindre virksomheter er det utenkelig å lage sin egen fra scratch.
Nå kan det være at ChatGPT fra OpenAI, og andre språkmodeller, kan være verktøyet som gjør Chatbots til et effektivt verktøy i kundeservice, både for virksomhetene og kundene.
Tre mest leste forrige uke:
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!
Vennlig hilsen