Chatboter stadig bedre
Forskere testet språkmodeller og nesten to tusen mennesker i evnen til å sette seg inn i en annen persons situasjon. De konkluderer med at tre modeller er i stand til å løse testene like godt, og i noen tilfeller bedre enn menneskene i studien.
Les også Hatt OpenAI chatbot i 1 måned: – Dette er fremtiden. Bjarte Lyssand, partner i CustomerTrends, deler sine erfaringer. Bjarte kommer til Service- og tjenestekonferansen 2024, og bidrar med sin innsikt på spor B: Fysiske eller digitale kundereiser? Ja, takk!, sammen med kollega Steinar B. Christensen.
Seksuell utpressing
Flørt eller fake handler om den vurderingen politiet ønsker at gutter/unge menn skal gjøre, for å unngå å havne i en situasjon der de blir utsatt for seksuell utpressing.
Les også Cybersikkerhet: Utfordringen starter i mobilene.
Manipulasjon, svindel og andre digitale trusler! er tema på spor E på Service- og tjenestekonferansen, der vi blant annet får innlegg fra Nettpatruljen i Sør-Vest politidistrikt.
Fremtidens ledere
Fremtidens ledere må kunne styre og lede i mindre enheter som jobber sammen i nettverk, sier Lise Hammergren. Hun har i en årrekke vært opptatt av hva som kjennetegner fremtidens ledelse.
Spor D på Service- og tjenestekonferansen 2024 byr på et minikurs i Hvordan håndtere kriser i organisasjonen?, med Ole André Bråten, spesialist i arbeids- og organisasjonspsykologi.
Spor G har endringsledelse som tema, og gir deg eksempler fra Skatteetaten og Equinor, og Arbeidstilsynet gir kloke råd i omstillingsarbeidet.
Tre mest leste forrige uke:
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!
Vennlig hilsen