Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Forventningsgap og kundebegeistring
Få kjenner nok mer til begrepet om å levere mer for mindre enn offentlig ansatte i førstelinjen. Å levere gode kundeopplevelser og å beholde egen kundebegeistring er en krevende øvelse når forventningene er større en noen gang, skriver Astrid Elisabeth Jørgensborg, styremedlem i Forum for offentlig service.

Digitalisering og klarspråk
Digitaliseringen av offentlig sektor gir oss store muligheter. Vi kan levere tjenester mer effektivt og nå flere innbyggere enn noen gang. Men en viktig utfordring følger med: Hvis innbyggerne ikke forstår det vi kommuniserer, kan tilliten til det offentlige svekkes, skriver Eva Hille, spesialrådgiver for digital inkludering i Bergen kommune.

På vegne av programkomiteen oppfordrer hun til å melde seg på konferansen Klarspråk 2025 - i ein digital kvardag, som arrangeres i Bergen 3.-4. april. 

Felles innbyggerservice
Gjennom samarbeid har seks kommuner funnet en smartere måte å løse innbyggerservice på – uten store investeringer og uten at én eneste arbeidsplass ble flyttet.

Ellers byr vi på:

Gikk du glipp av:​

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender


 

 

Forventningsgapet – kundebegeistringens verste fiende?

 

Digitalisering krever klarspråk

 

Felles Innbyggerservice: Erfaringer og suksesshistorier fra fem kommuner i Nordhordland

 

The computer says yes

 

Karianne Tungs utfordring: Regjeringen svikter når det gjelder digital beredskap og sikkerhet

 

Bedre sykefraværsoppfølging med denne døråpneren

 

Videoforedrag: KI og personvern på arbeidsplassen

 

Heim kommune vant Boligprisen 2025

 

Regjeringen styrker innsatsen mot ekstremisme

 

Gjør Norge klar for trygg og innovativ KI-bruk

 

Arrangementer

26.03: Politiets Stimulab-prosjekt: Tverrspråklig effektiv kommunikasjon

 

03.-04.04: Klarspråk 2025 - i ein digital kvardag

 

08.04: Hvordan bruke ChatGPT, CoPilot og andre språkmodeller smart i skrivearbeidet?

 

10.04: God telefonflyt gir gode kundeopplevelser!

 

06.05: Hvordan kommuniserer vi effektivt med innbyggerne i chat, på e-post og på Facebook?

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no