God tirsdag!
Forventningsgap og kundebegeistring Få kjenner nok mer til begrepet om å levere mer for mindre enn offentlig ansatte i førstelinjen. Å levere gode kundeopplevelser og å beholde egen kundebegeistring er en krevende øvelse når forventningene er større en noen gang, skriver Astrid Elisabeth Jørgensborg, styremedlem i Forum for offentlig service.
Digitalisering og klarspråk Digitaliseringen av offentlig sektor gir oss store muligheter. Vi kan levere tjenester mer effektivt og nå flere innbyggere enn noen gang. Men en viktig utfordring følger med: Hvis innbyggerne ikke forstår det vi kommuniserer, kan tilliten til det offentlige svekkes, skriver Eva Hille, spesialrådgiver for digital inkludering i Bergen kommune.
På vegne av programkomiteen oppfordrer hun til å melde seg på konferansen Klarspråk 2025 - i ein digital kvardag, som arrangeres i Bergen 3.-4. april.
Felles innbyggerservice Gjennom samarbeid har seks kommuner funnet en smartere måte å løse innbyggerservice på – uten store investeringer og uten at én eneste arbeidsplass ble flyttet.
Ellers byr vi på:
Gikk du glipp av:
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!
Vennlig hilsen
Torbjørn Vinje daglig leder
Nyhetsbrevsarkiv
FOS-arrangementskalender