Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

God kundeserviceledelse
Et solid fellesskap der alle trives på jobb og føler seg trygge, er et godt grunnlag for å gi god kundeservice. Gjennom veiledning, motivasjon og en god dose humor, jobber Linda Skogheim Øiseth for å få frem det beste i hver enkelt. 

Effektiv tverrspråklig kommunikasjon
Språkbarrierer kan være en stor utfordring i møtet mellom politiet og innbyggere som ikke behersker norsk eller engelsk. Et nytt prosjekt har som mål å utforske og teste løsninger for bedre og mer effektiv kommunikasjon ved hjelp av språkteknologi og forbedrede prosesser.

Tett oppfølging og tillit
Et treårig prosjekt i NAV har bidratt til utvikling av veilederrollen; de rapporterer om økt faglig inspirasjon, utvidet kunnskap, bedre kartlegging og oppfølging av brukere, samt forbedret kontakt med bedrifter. – Det viste seg at dette slett ikke var ressurskrevende, og det gir større sjanser for å lykkes på sikt, sier seniorforsker Øystein Spjelkavik.

Ellers byr vi på:

Gikk du glipp av:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender

Kundeserviceleder: – Som leder ser jeg på meg selv som noe utradisjonell

 

Effektiv tverrspråklig kommunikasjon i politiet – et viktig skritt mot inkludering

 

Tett oppfølging og tillit: Slik kan NAV hjelpe flere ut i jobb

 

KI-ærlighet til språket – et nettseminar om klart språk og KI på valentinsdagen

 

Ai, ai, ai! En nordisk praterobot?

 

Bullshit-spillet

 

Forskning: Relasjonsbyggende leder driver innovasjon

 

Forsker advarer mot teknostress

 

Rettighetene til de med nedsatt funksjonsevne inn i menneskerettsloven?

 

Fastleger får enklere arbeidshverdag med ny meldingsutveksling

 

11.02: Konfliktdempende kommunikasjon - for ansatte i førstelinjen (påmelding innen kl 08:30)

 

14.02: KI-ærlighet til språket – et nettseminar om klart språk og KI på valentinsdagen

 

18.02: Krisehåndtering - for ansatte i førstelinjen

 

11.03: Slik blir du trygg i forvaltning av alkoholloven

 

13.03: Lær saksbehandling etter serveringsloven

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no