Seniornett_Tromso_450x253
MOBILVENNLIG: Marlene Uvsløkk (fra venstre, enhetsleder for Servicetorget og styremedlem i Forum for offentlig service), Maria Julianne Johansen og Astrid Holm etterlyser eldre som ikke har god peiling på nettbank.Foto: Kent-Einar Myreng

Det er ikke lett å henge med på teknologiske utviklinger. I jungelen finnes det både apper, nettsider og «enkle» duppeditter som man må innom for å for eksempel betale en regning. Etter at månedlig innbetaling av eiendomsavgiften kom har mange tatt kontakt med Servicetorget om hvordan man for eksempel opprettet avtalegiro.

Nå skal de eldre på kurs for å lære seg nettbank.

Merket pågangen

– De tok kontakt med meg samtidig som jeg var på vei til å lansere dette til dem. Vi har tenkt samme tanker her, sier Marlene Uvsløkk, som er enhetsleder ved Servicetorget.

Les artikkelen.

Info om kurset.

Pilotprosjekt i fire byer

Forum for offentlig service har innledet et samarbeid med Seniornett Norge om et pilotprosjekt der Askim, Tønsberg, Randaberg og Tromsø er med. 

Innhold i pilot:

  • Hvordan lære den off førstelinjen ”eldrepedagogikk” i forhold til digital kompetanse?
  • Seniornett kan komme på faste tider på dagtid og hjelpe de eldre til å betjene seg selv
  • Videotips: Hva må du huske på når du skal veilede de eldre i bruk av digitale tjenester?