Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Servicekontorene 2003

Omfattende kartlegging av servicekontorene. Undersøkelsen gir nyttig viten om hvordan servicekontorene er organisert, hvilke tjenester de tilbyr, utfordringer fremover med mer.

Vi tar innbyggerne på alvor

Bodø kommunes språkprofil

Bodø kommune har valgt å satse på klart språk som et viktig virkemiddel i dialogen med omverdenen. 

NAV - mindre byråkrati og tettere kontakt med arbeidsgivere

Kilde: Regjeringen.no

NAV-kontorene må ha tettere kontakt med arbeidsgivere og få større frihet til å tilpasse tjenestene til brukernes behov. Det må samtidig bli mindre byråkrati for at flere skal hjelpes fra trygd til arbeid.

Hvordan bli best på service?

Kilde: Forbrukerrådet

Forbrukerrådet har tatt kontakt med de ti kommunene som gjorde det spesielt bra i kommunetesten i 2013, eller har hatt gode resultater over flere tester. Innspillene er sammenfattet i rapporten "Best på service blant norske kommuner – slik arbeider de beste".

Annonse